onsdag 14 november 2007

Tillbaka till verkligheten

Blandade känslor när jag åter är på svensk mark. Skönt att vara hemma i mitt eget hem, där allt är sig likt, men också en känsla av tomhet. Var det det?

Så många möten med spännande människor, insyn i en annan kultur, utvecklande av den egna personligheten. Att resa väcker lusten att resa igen. Världen känns liten och jag vill se mer. Mer kultur, mer äventyr.

Har ett äventyr framför mig hemma, fast på ett annat plan. Medicinplaceringen. Mer spännnade sjukdomar, men även mer komplext. Svårare. Kanske kan stilla min reslust, eller kanske tvärtom. Det får tiden utvisa.

Vad håller annars danskarna på med? Valet idag är en skam för deras land. Trist.

1 kommentar:

Katten sa...

Ah, jag vet precis hur du kanner. Min komma-hem-angest haller mig vaken pa natterna, trots nastan tva manader kvar..
Framforallt ar det tanken pa att allt detta ska bli en avlagsen drom, att det inte ska paverka mitt liv i nagon speciell riktning. Fy! Vi kanske maste planera en sydamerikatur med spanskakurs innan?
Kram fran Nya Zeeland