tisdag 19 februari 2008

Inlåst

Att kalla mig flitig bloggskribent vore att överdriva, men nu kanske ett tappert försök görs igen. Känner att mitt bloggskrivande börjar likna min sällan använda dagbok, och som verkar ha en tendens att upprepa ens invanda mönster. Lustigt. Här finns nog förklaringen till varför man inte blev journalist; stackars ens arbetsgivare i sådana fall eftersom man skulle vara vansinnigt oproduktiv.

Sitter inlåst på sjukhuset, då dörren till omklädningsrummet har gått i baklås. Ett febrilt försök att öppna dörren var totalt verkningslöst. Tvärdött, inte en tillstymmelse till att ens kunna vrida upp låset. Fan.
Ringer växeln, som kopplar mig till nån sur vaktmästare. Jaha, har du glömt nyckeln? Nej, jag kan inte få upp låset! Har du provat? Vad tror du?! Men det kommer kosta 1100 kr för att öppna. Jaha, men det tänker inte jag betala, det får nån annan fixa. Jag måste hem. Det kommer ta lite tid innan jag kommer, jag är nämligen 4 mil bort, och det är jag som är i beredskap. Vilken idiot! Sen när är en som är jour 4 mil bort! Tänk om jag skulle säga samma sak, då hade det blivit ramaskri!

Vrålhungrig, sur, och lite lätt uppgiven sitter jag nu och häckar på sjukhuset. Kan inte komma åt mina kläder, inte min bilnyckel och ingen hemmanyckel. Nu gäller det att mobilisera alla positiva tankar som finns i huvudet. Det är iallafall varmt härinne.

Inga kommentarer: