söndag 12 augusti 2007

Doktor bluff

En känsla av att vara en bluff gnager inom mig. En tom känsla inuti, som fyller upp mitt inre som seg svart tjära. Undrar om jag har landat rätt. Så mycket beslut. Hela, hela tiden. Alltid är man en nybörjare.

Vill vara erfaren.

Just idag, efter 14 timmar på akuten, känner jag mig håglös. Som ett stort svart hål som undrar om jag egentligen borde vara här. Jämför mig med andra och det känns som om mina kunskaper inte räcker till. Vill kunna allt, vet att jag inte kan allt och inser att jag aldrig kommer kunna allt. Blir frustrerad över att jag inte orkar läsa, fastän jag vill, och känner mig sämre än de andra. Är helt slut efter jobbet och alla tvära kast.

Kände mig osäker idag.

Vill jag det här?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.jag kan säga att detta går nog all igenom. Den första tiden är man ju bara snurrig, o har rätt att vara det. Sen kommer nån fas där man känner att man har koll. Därefter kommer denna fas, där man tycker att man borde kunna/klara allt och inser hur långt ifrån man är.
Men det svänger. Förr eller senare kommer man alltid in i det. Bara att härda ut och tacka för att du inte ska behöva lära dig finansiering eller aktiehandel, utan något otroligt intressant som faktiskt gör en skillnad i människor liv. Och, i deras död också till och med.
Håll ut kompis. Och slå en signal om du vill snacka!

kattenjansson sa...

Vart har dina härliga blogginlägg tagit vägen! Jag vill ju läsa om dina svenska insikter när jag är så långt hemifrån!

Puss o kram!