onsdag 13 juni 2007

Progress

Det finns två sidor av mig: on eller off-Fia. Inget mellanting. Antingen händer allt samtidigt eller så går jag runt och såsar i flera dagar utan att jag får ändan ur vagnen.

Har kollat på 5 olika lägenheter på 3 dagar, men fortfarande hänger lägenheten vid vattnet i luften. Tanten vill inte släppa den helt och verkar för övrigt vara lite halvneurotisk. Tydligen har hon haft lägenheten till salu tidigare, men drog tillbaka den i sista stund. Kanske inte ska hoppas alltför mycket.

Hoppas istället på hyreslägenheten inne i stan. Kommer långt med att droppa: Läkare. Sjukt, men sant. Ringde en privat hyresvärd och sa att jag var läkare i stan. Två timmar senare, och vips en ledig lägenhet, som är min om jag vill ha den. Utnyttjar min position, men om nöden kallar så...

Inga kommentarer: