måndag 2 april 2007

Upp & ner

Har just kommit till ett stalle som ligger inne i jungeln och det var absolut inte en dag forsent! Har ar det fullstandigt fantastiskt! Hoga berg runt omkring, knapptyst, massa skog och en underbar pool dar jag ligger och skvalpar runt och njuter.

De sista dagarna har mitt humor svangt upp och ner, inte sa mycket pga att jag har tyckt att det har varit jobbigt med Indien, utan mest for att vi har sett en massa tempel. Tempel, tempel, tempel och sa mojligen ett och annat palats. Hjalp!
Turen jag har varit pa har gatt fran Madurai, forbi Pondicherry, Mamallapuram och sa Mysore. Tror inte ni vet var det ligger, och det gjorde inte jag heller, men jag kan beratta att det ar himla massa resande mellan dessa stallen. Och varmen har inte direkt gjort det latt.

Eftersom jag kan bli lite "grumpy" om jag inte far bestamma sjalv (kan vara en dalig egenskap, men aven en bra), har jag tagit tillfallet i akt och inte foljt med pa alla turerna utan mest sett det som ett latt satt att komma till de olika staderna. Turen har absolut inte varit nan chartrad tur, utan allt har varit med lokala tag, bussar och enkelt boende, vilket passar mig. Men det har varit lite for mycket pa programmet och for lite tid till egen upptacktsfard. Sa jag har helt enkelt tagit saken i egna hander och gatt till stranden, hangt pa ett beachkafe och gatt pa egna upptacktsfarder antingen ensam eller tillsammans med nagra fran gruppen, for det ar iallfall 2 stycken som har haft samma upplevelse som mig.

Vi har haft riktigt harligt och njutit av det stilla livet som man ska uppleva nar man har semester. Man maste inte se ALLT pa en gang. Nar vi var i Mamallapuram satt vi och hangde pa ett beachkafe i 6 timmar, spelade tarning, drack lassis och njot av att titta pa fiskarna pa stranden, medans de andra galningarna sprang runt i den stekheta solen for att kolla pa tempel och stenhuggare. Jag kanner inte att jag missade nat iallafall, utan snarare sagt upplevde jag mer.

Snart ska jag pa nattsafari och hoppas jag far se massa djur igen! Ikvall ska jag annars dricka cocktails och titta pa stjarnorna :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

hejhej! låter som om allt flyter på bra i asien, här hemma händer inte så mkt. hade en sista utgång i kbh i lördags, med anders, axl, gunnar david o dansk tjejerna. var kul men lite vemodigt.
hur lägger du din semester o har du inte träffat på nån indisk hunk än? vi drar upp till mora ett par dagar nästa vecka, behöver du få nåt ordnat?

Fia sa...

Halloj! forstar att det kanns vemodigt...det gjorde det for mig ocksa. men vi kan alltid komma tillbaka! jag tar bara en vecka ledigt i sommar, eftersom vi borjar jobba i maj. tankte vara ledig v.30 och annars bara lite forlangda helger lite har och var. tankte ta min semester i host istallet, da det ar pissvader hemma. hur gor ni? jag behover inte fa nat ordnat, men tack anda!

Unknown sa...

tar två veckor i sommar måste ha se havet lite förstås. anette sa att vi kommer jobba ihop en hel del komp oxå, som de helst vill att vi tar ut i ledighet, så det skall nog inte vara några problem o få ledigt i höst.