fredag 13 juli 2007

Det andra livet

Tillbaka i den lilla staden. Otroligt lugnt på jobbet, och tur var väl det för jag har mest gått runt som en zoombie. Känt mig överkörd av en ångvält mer eller mindre, efter den otroligt intensiva Roskildehelgen.

Borde ha semester igen.

Lugnet i stan behöver jag. Har varit ute och fiskat med killarna i veckan. Skönt för de säger inte så mycket, iallafall inte när de fiskar. Skönt att vila huvudet från allt och bara njuta av stillheten, den vackra naturen. Fotboll på onsdagar är också en klassiker. Ett gäng mer eller mindre galna killar, och så jag och en annan tjej. Känner sig som ett barn på nytt när man jagar en boll. Så vansinnig kul.

Vi feminina varelser borde bli bättre på det, att umgås under lek och aktivitet, även om jag självklart uppskattar fika och bra samtal. Det är fantastiskt. Är det något biologiskt, socialt eller rent av fördomar att det manliga släktet umgås under mer aktivitetsbetonade former medans kvinnor vill fördjupa sina relationer genom att analysera världen och sina omgivningar? Börjar automatiskt tänka: varför egentligen dela upp saker i manligt och kvinnligt?

Trivs i båda lägren, och vill ha det så.

Inga kommentarer: