onsdag 4 juli 2007

Logisk kullerbytta

Lustigt hur man kan skriva om en sak, men sen handla precis motsatt. Han som har upptagit mina tankar, kom in i mitt liv igen (fast inte på mitt intiativ) och lyckades röra till det. Igen.

Fikade länge när jag åter igen var på ferie i byen. Fin kille, som har sina dåliga sidor. Han med, precis som jag. Vi är väldigt olika på många sätt. Men förnuft och känsla går inte ihop och man ska sluta förvånas över hur folk beter sig. Ändå blir jag så vansinnigt arg på honom.

Arg för att jag inte vet var jag har honom. Arg för att jag är kär i honom. Arg för att han inte tar samma notis om mig, som jag om honom. Arg för att jag blir förblindad av honom, samtidigt som jag vet att det finns andra som egentligen skulle vara bätte för mig. Arg för att han upptar min tid, och min tankeverksamhet.

Det här svider när jag erkänner det.

Roskilde skulle bli hejdundrande roligt. Nu verkar det mest bli regn och ett saknande av honom. Hold op med og pive, og kig fremad. Var inte negativ.

Inga kommentarer: