onsdag 21 mars 2007

Hur smidigt som helst

Sa har jag varit i Indien i 3 dagar och an sa lange tycker jag det ar fullstandigt fantastiskt!

Allt har gatt valdigt smidigt, fran baggage som dok upp (var lite orolig for att det skulle forsvinna med tanke pa att det har forsvunnit de sista 3 resorna jag varit pa...), inrikesflyg och till att ta en buss fran Chennai till Pondicherry dar jag ar nu. Det kostade 10 kr for en 4 timmar lang busstur!!

Det ar inte speciellt manga turister som aker runt har om man jamfor med andra lander, sa oftast ar man sjalv. Det ar som om de turister som man nangang ser slukas upp av den stora massan av indier. Dock ser man lite fler vasterlanningar har i Pondicherry, som ar en gammal fransk koloni...lite mjukstart kan man saga. Tror detta kallas "India light"

Det roliga ar att kolla in alla manniskor som gar runt pa gatorna. Det vimlar av folk hela tiden. Kvinnorna ar otroligt vackra med sin fina hy och fargsprakande klader, man kanner sig latt ganska blek och farglos brevid dem. Mannen ar korta, sa dar kanner man sig som en jatte, och de gar och kramar varandra och haller i hand. Intressant. Man ser aldrig kvinnorna rora vid varandra.

De kor hur som helst, ingen kontroll pa det overhuvudtaget. Dessutom ar det som i Kina; man tutar hela tiden. Tutar nar man ska svanga, kora om nagon, vid en korsning, nar vagen svanger och sa sjalvklart nar det ar ko...aven om de vet att det inte kommer ga snabbare :) Pa bussresan ner satt jag med oronproppar for jag trodde seriost jag skulle bli mer dov an vad jag ar.

Nu ska jag ga och ata pa ett ashram...ska skriva mer om vad det ar sen.

Inga kommentarer: