lördag 24 mars 2007

Varmeslag

Har nu hamnat i Cochin pa Sydindiens vastkust (en liten anekdot: det var har Vasco da Gama kom nar han upptackte Indien) och jag haller pa och smalter bort fullstandigt!! Klev av planet igar kvall och mottes av en vagg av fuktighet. Nat helt annat an det som var pa ostkusten i Pondicherry...dar var det bara varmt, men inte fuktigt. Forutom att meditera i Pondy, har jag varit pa stranden i 3 dagar. Otroligt skont! Man gor verkligen ingenting...ligger och laser en bok, badar, slappar och diskuterar livets vasentligheter. Ja, ni vet hur det ar.

Har kommit pa att jag inte gillar fuktigt, klibbigt vader men har inget emot att det ar varmt...men man ska val inte klaga nar det ar gratt, trist och ca 8 grader hemma :)

Annars kanns det som om jag har kastat sten i glashus de sista dagarna. Har flugit inrikes 2 ggr de sista 6 dagarna...usch! Kanns inte alls bra, med den skiten som flygplanen spyr ut, och speciellt inte med tanke pa att jag rostade pa miljopartiet i det sista valet. Men man kan val inte vara bast hela tiden ;) Det galet latt att flyga inrikes har, och det kostar ingenting. Finns sakert 7-8 olika inrikesbolag som kampar om kunderna...och istallet for att sitta 8 timmar i en svettig buss, sa valde jag att flyga i en timme. Forsoker rattfardiga mitt beslut.... Men nu ska det bara bli buss och tagakande i framtiden.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Fia! Här är inte så illa väder här heller. suttit ute i solen o jobbat på brännan hela dagen, grymt gott. Prata med Anette i Mora om semesterdagar idag, normalt har man 25d/år. Då vi börjar i maj skall man räkna med att vi har typ 15d. sen tillkommer dock en hel del komp.Hoppas allt e bra annars!

Fia sa...

kanonbra att du har kollat upp det! har namligen funderat pa det...eftersom vi snart ska lamna in semesteronskningarna. svart att planera sa har langt i forrvag, och dessutom nar man ar ute och reser.
jobba ordentligt pa solbrannan :)
ha det bast!

Swedish Kat sa...

halloj fian :) Som det ser ut nu blir det v30 som ska bokas i kalendern, men det är fortfarande inte helt spikat, pga polismyndighetens (hanna) svårigheter att ge sina anställda besked..hoppas du har det underbart, och laddar för skojiga sommarevents..:)