onsdag 30 maj 2007

Upp till bevis

Imorgon gäller det. Jag ska bevisa, bevisa att jag kan. Visa att jag får gå på den riktiga banan, med de stora.

Vilken fånig sport egentligen.

Först ett skriftligt prov, och i ärlighetens namn har jag absolut inte orkat läsa. Vem orkar läsa om tråkiga regler. Massa konstiga regler om allt möjligt. Tycker jag har läst för mycket i mitt liv som jag måste läsa, fastän jag inte vill.
Del två; ett praktiskt prov. Vansinnigt mycket roligare. Tekniksport, med en känsla som antingen finns där eller inte. Tävlingsmänniskan i mig kommer fram. Fullständig fokusering; titta på bollen och använd mindre kraft än du tror. Vilken tillfredsställelse vid en ren träff, och fan vad förbannad man blir när det inte går.

Det får gå som det går. Tänker inte kasta mig iväg, för att svinga i regnet, så dum är jag inte.

Golf. En sport eller en hobby?

4 kommentarer:

Anonym sa...

I början: en besatthet...
Sedan: ett sällskapsspel som tar jääääättelång tid :)
Lycka till!

Anonym sa...

Golf är inte freeride i allafall...

Anonym sa...

och hur gick det? Glömde fråga i lördags :)

Fia sa...

det gick som smort :) så nu håller jag på och spelar fadderrundor. Men som brollan säger: det är ingen freeride...